tirsdag den 6. marts 2012

How is your skin today?

Min fedtede hud var åbenbart tør (?), da den blev testet via en hudanalyse hos Vichy i søndags. Det skete i en stand på en helsemesse, hvor en sød pige fra apoteket scannede min hud, så jeg kunne få en ide om dens tilstand. At min hud skulle være tør var noget af en overraskelse, men jeg blev altså scannet oven på et lag af pudder og diverse matterende produkter, så det kan måske forklare hvorfor. Det var dog ikke så overraskende, da scanneren viste, at jeg lå i den lyseste ende af skalaen mht. hudfarve ligesom mange andre her nordpå. Vichys anbefaling på solcremer med faktor 50+ er efter min mening lige i overkanten (bruger normalt faktor 30), men de fleste danskere bruger faktisk en alt for lav solfaktor. Et godt tip er derfor altid at bruge mindst faktor 15 og gerne højere. Nu må vi se, hvad der sker med min lagenhvide hud, når jeg tager til Spanien på fredag :D

Foto: wallpapers-diq.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar