søndag den 30. september 2012

ingrow go

Nu hvor sommeren er overstået (snøft...) er badesæsonen også forbi. Tid til igen at putte sig i vamsede trøjer og behagelige bukser, der skjuler alle de skønhedsproblemer, man måtte have haft i løbet af sommeren. Og nu kommer jeg så ind på et emne, som vi normalt ikke snakker for højt om, men som alligevel stadig er der: indgroede hår! Hvor ærgeligt er det ikke lige, når de nybarberede ben skal flashes i sommersolen, og det så viser sig, at skraberen (som vist ikke var helt ny) har givet knap så kønne røde knopper? Eller hvor usexet føler man sig, når man i et øjebliks begejstring og med armene oppe over hovedet glemmer de røde knopper, som har indtaget de ellers så glatte armhuler? For slet ikke at tale om de mere private områder, der også kan være generet af... ja, knopper. Disse knopper skyldes en irritation i hårsækkene, som opstår, når håret vokser den forkerte vej - indad. For at hjælpe håret ud på rette vej igen, er et produkt som ingrow go fra Skin Doctors måske et forsøg værd. Den udretter ikke mirakler, og man skal være flittig med at bruge den (jeg bruger den ca. en gang om dagen). Men den forbedrer problemet, og det er jo helt klart bedre end ingenting. Men skulle I alligevel kende til et produkt, som fjerner indgroede hår 100 procent, så smid endelig en kommentar til indlægget. I øvrigt er det værd at huske de almindelige gode råd såsom rene blade på skraberen, milde former for barberskum og at være forsigtig under selve barberingsprocessen. Indtil næste sommer vil jeg i hvert fald glæde mig en smule over, at sådanne problemer er nemmere at skjule i de kolde tider :)

En flaske holder længe - jeg købte min flere måneder før sommerens start

Nej, den er ikke tom, men væsken er lige så klar som vand

2 kommentarer:

  1. Hej Pernille
    Du er ikke alene om det trælse problem!
    Jeg er selv stort set blevet knopperne kvit, ved at tørskrubbe huden grundigt, vaske og barbere med ShaveSafe og så har jeg lært at bruge bodylotion. Det er en rigtig god kombination!

    Kh. Helene

    SvarSlet
  2. Mange tak for de gode råd! Jeg har faktisk haft et godt øje til netop ShaveSafe i et stykke tid - dejligt at du har fået løst problemet :)

    SvarSlet